סוגי ריצוף וחיפוי – לוחות פרקט

פרקט עץ טבעי

כל מה שרצית לדעת על פרקט

כיום ישנה מודעות רבה יותר לכל הקשור לעיצוב פנים הבית. תחום עיצוב הפנים חשף אותנו להשפעות סגנוניות, לחומרים חדישים, למרקמים ותחושות, וליכולת שלנו ליצור אווירה בעזרת שילובם יחד.

אם האריחים והריצוף המסורתי מאפיינים את הבניה הים-תיכונית והמזרחית, אזי השימוש בפרקט או חיפוי דמוי עץ מאפיינים את הבניה באירופה וצפון כדור הארץ. חיפוי זה מזוהה עם סגנונות עיצוב כדוגמת הסגנון ההי-טק, הסגנון המודרני-עכשווי ואף עם הסגנון הכפרי.

מהו חיפוי פרקט ואלו סוגי פרקט קיימים בשוק ?

ריצוף פרקט עץ לסוגיו – כל סוגי הריצוף העשויים מעץ "אמיתי". דוגמות לעץ "אמיתי" הם הפרקט מעץ טבעי, הפרקט מעץ מלא או גושני והפרקט שכבתי. האחרון בניהן הוא הנפוץ ביותר בין סוגי הפרקטים מעץ.

פרקט עץ טבעי ופרקט גושני עשויים מסוגי עץ שונים בגימור של לכה או שמן. השוני בניהם הנו באופן העיבוד והכנת החיפוי.

הפרקט השכבתי אף הוא עשוי מעץ. שיטת עיבודו הנה הדבקת שכבות עץ טבעי אחת על גבי השנייה. כך נוצר לוח מעובד העשוי לרוב שכבה או שתיים של עץ פשוט ושכבה עליונה של עץ אציל הנבחר ברמת גימור לפי הזמנה. בלוחות מסוג זה יש לנו אפשרות לבחור רמות גימור מגוונות. כמות שכבות הריבוד קובעת את סוג הלוח : פרקט דו שכבתי או פרקט תלת שכבתי. שיטת העיבוד בשכבות נותנת ללוח חוזק וגמישות.

אומנם קל מאוד לנקות את פרקט עץ מלא טבעי ופרקט שכבתי, אך בשל היותם טבעיים, נדרשת תחזוקה תקופתית של ליטוש. פרקטים אלו רגישים למכות ושריטות ואינם מתאימים לכל בית ומשפחה. כמו רוב החומרים הטבעיים, הם יקרים יותר מהחיפויים הסינטטיים.

ריצוף פרקט למינציה לסוגיו הפרקט למינציה הנו סוג הריצוף מועדף כיום. יתרונותיו רבים שגורמים לצרכן הישראלי להעדיפו על פני סוגי ריצוף אחרים. פרקט למינציה אינו עשוי מעץ. חיפוי זה הנו מוצר מלאכותי המדמה עץ.

פרקט למינציה
פרקט למינציה

פרקט למינציה מיובא לארץ ממדינות שונות, בניהן בלגיה, גרמניה, סקנדינביה וסין. המבחר האינסופי של צבעים, גוונים ודוגמאות מאפשר להתאים את הפרקט למינציה לכל סגנון ולכל עיצוב. יתרונותיו הבולטים הינם קלות השימוש והניקוי, החיפוי אינו נשרט או נשחק ואין צורך בתחזוקה תקופתית וליטוש. בעצם פרקט זה עולה ביכולתו על פני הפרקט הטבעי.

חשוב לציין כי עלות רכישת ותקנת חיפוי סינטטי נמוכה באופן יחסי ביחס לסוגי ריצוף אחרים. פרקט למינציה מגיע בלוחות המתחברים זה לזה, הוא אינו מודבק לריצוף שמתחתיו, ולכן מאפשר להתקין אותו בקלות ובמהירות ובנוסף גם ניתן לפירוק והרכבה מחדש במקרה הצורך.

החיסרון של פרקט למינציה הוא רגישותו לנוזלים ולחות. פרקט למינציה אינו סובל מים. אין צורך בשטיפה כלל ולמעשה שטיפה רגילה אסורה בתכלית. מספיק שואב אבק או מטאטא ואחר כך ניקוי לח בלבד והוא יראה כחדש.

לפרקט למינציה עמיד מאוד ומחזיק מעמד לאורך שנים. מומלץ כי תבחרו בפרקט איכותי, מתוצרת אמינה, ברמת גמר טובה עם סיווג גבוה לעמידות בפני שחיקה (4AC לפחות), ובמקביל תדאגו גם לעבודת התקנה מקצועית וטובה. במקרה של פרקט למינציה, התקנה עצמית אפשרית אבל תפגום במראה הכללי של הפרקט על הרצפה וגם תחזיק הרבה פחות זמן מעמד.

לאדריכלית כמי שמובילה בראש את כל פרויקט הבנייה תפקיד חשוב. היא האחראית על כל שלבי התכנון והביצוע. בעת בחירת סוג ריצוף לביתכם מומלץ להתייעץ עם אדריכלית. ניסיונה המקצועי בתכנון בתים רב. היכרותה המעמיקה עם עולם חומרי הגמר, ובפרט הריצוף והחיפויים עשוי לסייע לכם בקבלת ההחלטות לגבי עיצוב ביתכם.

ואם בריצוף פרקט חשקה נפשכם, לנוכח יתרונותיו הרבים, גם כאן שווה לקבל חוות דעת מהאדריכלית באשר לסוג הפרקט המועדף והמתאים לכם ואיך לשלב את הפרקט עם יתר מרכיבי עיצוב פנים הבית בצורה מושלמת.

על מנת לקבל מידע נוסף, יש לפנות ליועץ חיפוי וריצוף המומחה בתחום חיפויי פרקט.

מאמר מאת יורם פרקט
יורם פרקט

מאמרים נוספים בנושא
סוגי ריצוף וחיפוי – אריחים ושיש
עיצוב גינה קטנה
עיצוב פנים כערך מוסף
עיצוב פנים בקלי קלות – חדר המגורים

יש לכם שאלות ?
אשמח לדעת אילו עוד נושאים מעניינים אתכם, שתפו אותי בתגובות
ניתן לדבר איתי בטלפון 050-9847484
ואפשר גם לכתוב לי כאן, ואני מבטיחה לענות

צרו קשר – לתאום פגישת יעוץ
ואפשר כמובן להתקשר אלי בטלפון: 050-9847484
wwww.efratmeiri.co.il

    למידע נוסף ופרטים, מלא/י את הפרטים בטופס ואחזור אליך בהקדם

    אהבתם? שתפו!

    תגובות בפייסבוק

    תגובות בפייסבוק

    4 מחשבות על “סוגי ריצוף וחיפוי – לוחות פרקט”

    כתיבת תגובה

    התייעצו איתי דילוג לתוכן