דעה אישית – הארכת כביש איילון

דעה אישית – הארכת כביש איילון

עומס תנועה בכבישים

בתאריך 21.12.2016 פורסמה באתר גלובס כתבה בשם :  איילון מתארך : הכביש שיצמצם דרמיטית פקקים במרכז הארץ
הצצה מיוחדת לפרויקט תשתיות הכבישים הגדול ביותר שנבנה עד היום בישראל
חלקו הראשון, שייפתח לתנועת רכבים בשבוע הבא, כולל את הארכת נתיבי איילון וסלילת הכביש המהיר 531, שצפוי להקל על מאות אלפי ישראלים מדי יום.
פרויקט הארכת כביש איילון 

תחבורה ציבורית – רכבת קלה

בואו נדבר רגע על הארכת כביש איילון
זו עוד יוזמה מיותרת שתעלה לכלל הציבור הרבה מאוד כסף, ולא תביא לפתרון.
אם שר התחבורה היה מעודד את התחבורה הציבורית ודואג לשפר אותה, זה היה מקל באופן משמעותי על עומסי התנועה, ומוזיל את עלויות החזקת הרכבים הפרטיים.
בננו, כל בר דעת מבין כי הארכת קטע הכביש רק מסיט את העומס למיקום אחר
זה לא הנסלל כביש אורך נוסף, לכבישים 2,4,6, אלא נסלל קטע כביש המחבר בין ישובי גוש דן לכביש איילון. משמע, עוד מערכת מסועפת של כבישים המחברים את ריכוז האוכלוסייה בגוש דן לכביש מס' 2 וגם כביש מס' 4. התוצאה היא הגדלת עומסי התנועה באזור הרצליה וגלילות.

בכל העולם כבר יודעים כי על מנת להפחית את כמות כלי הרכב הפרטיים, יש לשפר את שרותי התחבורה הציבורית. קרי אוטובוסים, רכבות, קרוניות, רכבת תחתית וכד'.
אך ממשלות ישראל, באופן מובהק, בוחרות להמשיך במדיניות של סלילת כבישם, ועידוד רכישת כלי רכב פרטיים, על חשבון שיפור ופיתוח התחבורה הציבורית. ומדוע זה כך, כי יש כאן השלכות כלכליות רבות, המניעות את כלכלת מדינת ישראל. ובזעיר אנפין אציין את המיסוי הגבוה על הדלק, הרכב, הביטוח וכד'.

תחבורה ציבורית – רכבת

אם שר התחבורה באמת היה מעוניין לפתור את בעיות התחבורה של מדינת ישראל כולה, ובפרט של אזור גוש דן, הוא היה משקיע בשיפור וייעול התחבורה הציבורית, על חשבון סלילת כבישי רוחב נוספים.

אהבתם? שתפו!

תגובות בפייסבוק

תגובות בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *