תכנון והוספת מעלית לבית פרטי ולבניין

תכנון מעלית בבניינים ובתים פרטיים תכנון מעלית בבניינים ובתים פרטיים

תכנון מעלית חדשה דורש היכרות עם הדרישות הרגולטוריות, הצרכים ההנדסיים וההיבטים האסתטיים של כל דירה ובית. יתרה מכך, משום שמעלית חיצונית עשויה להיחשב כתוספת בנייה ולפגוע במרקם העירוני הרגיש, כדאי לוודא תחילה שאכן יש לכם את אישורי הבניה הנחוצים. אז אם אתם חושבים להוסיף מעלית חדשה למבנה שבו אתם מתגוררים, זוהי ללא ספק הכתבה בשבילכם.

חשוב לזכור: לא בכל מבנה ניתן להוסיף מעלית

אזרחים רבים אינם יודעים זאת, אך לא בכל מבנה ניתן להוסיף מעלית חדשה. למרבה הצער, ישנם בתים שבהם הוספה של מעלית תסכן את יציבות המבנה. הסיבה לכך היא פשוטה: בבניינים רבים אין תשתית הנדסית מתאימה לתמיכה במעלית כבדה, וחציבה של פיר חדש עלולה למוטט את היסודות של אותם מבנים. בדרך כלל מדובר בבתים או בבניינים ישנים אשר לא נבנו בכדי לעמוד בתוספת בנייה שכזו, ושתוכנית המתאר שלהם לא חזתה את השינויים הארכיטקטוניים של השנים האחרונות.

מדוע מרבית האדריכלים ממליצים על הוספה של מעלית פנימית ? מעלית לבית פרטי

מעבר לאספקטים הוויזואליים אשר עומדים במרכזה של בחירה במעלית פנימית, ישנן לא מעט סיבות אובייקטיביות לכך. במרבית המקרים, מעלית פנימית לא תיאלץ אתכם לקבל אישור מהשכנים, או לעמוד בפני תביעות מצד הרשות המוניציפלית שבה אתם מתגוררים. משום שתכנון של מעלית חיצונית מצריך בקשה להיתר בנייה, עבור רוב הישראלים המעלית הפנימית מהווה פתרון של ממש.

באילו מקרים העירייה עשויה להוות מכשול של ממש ?

כאמור, תכנון של מעלית חיצונית מחייב בקשה של היתר בנייה, ומצריך את הסכמתה של הרשות המוניציפלית לשינויים במבנה. במקרים שבהם הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תמצא השגות משמעותיות ביחס לתוכניות הבנייה הראשוניות, לא ניתן יהיה להשיג את הזכאות המתאימה. במקרים אלו, ההמלצה של מרבית האדריכלים תהיה לשדרג את המראה (ואת הנוחות) של גרם המדרגות הקיים.

מתי דווקא התנגדות השכנים תפגע בסיכוי שלכם למעלית חדשה ?

לעיתים, ההתנגדות להוספת מעלית חדשה עשויה לצוץ ממקור לא צפוי. משום שבנייה של מעלית נחשבת להוצאה משותפת של כלל הדיירים והתהליך של הבנייה עשוי לפגוע באיכות החיים של דרי הבניין – בלא מעט מקרים אנו עדים להתנגדות של השכנים למהלך.  הדבר הגיוני, אך לא משהו שלא ניתן לעשות לגביו דבר. במידה ותצליחו להשיג תמיכה של 66.6 אחוזים מבעלי הדירות בבניין לטובת המהלך – ניתן יהיה לבנות את המעלית באופן חוקי.

כיצד לתכנן מעלית שלא תפגע במרקם העדין של השכונה או הדירה ? מעלית בבית פרטי

במידה ויש אישורי בנייה וניתן לתכנן מעלית חדשה באופן חופשי, חייבים להתאים אותה למרקם העדין של הבניין ולקונספט הדקורטיבי של כל בית. יש לבצע התאמות ברמה העיצובית ולנסות לשמור על המוטיבים הקיימים. חשוב להתאים את המעלית לסגנון של הלובי ולפלטת הצבעים של חדר המדרגות. באופן זה, ניתן לייצר תחושה של המשכיות בין ישן לחדש ולא לייצר קונטרסט חזק של גוונים וחומרים.

לסיכום, תכנון מעלית מחייב היכרות מלאה עם דרישות החוק וביצוע בדיקות של התשתיות הקיימות. במידה והמבנה חזק מספיק והרשות המוניציפלית תומכת בשינוי, צריך לוודא שמרבית הדיירים מוכנים לצאת למהלך שבסוף התהליך יעלה להם את ערך הדירה וישדרג את איכות חייהם.

מאמרים נוספים בנושאים דומים

כיצד מתקינים מעלית בבית משותף ? זיהום אור
התחממות גלובלית והקשר לבניה מזהמת חשיבה ירוקה הלכה למעשה
פיקוח בנייה ותכנון אדריכלי האם כדאי לבנות בית ירוק ?
שיטות וחומרי בניה – בניה מתועשת בית ירוק – האם זה באמת יותר יקר ?
שיטות וחומרי בניה – בניה מתקדמת האם פרויקטי נדל"ן הם אכן ירוקים ?

יש לכם שאלות על הוספת מעלית לבית פרטי או לבניין?
אתם מוזמנים ליצור איתי קשר בטלפון: 050-9847484
או לכתוב אלי ישירות מכאן

wwww.efratmeiri.co.il

    למידע נוסף ופרטים, מלא/י את הפרטים בטופס ואחזור אליך בהקדם

    אהבתם? שתפו!

    תגובות בפייסבוק

    תגובות בפייסבוק

    כתיבת תגובה

    התייעצו איתי דילוג לתוכן