איך לבחור ארונות מטבח

איך לבחור ארונות מטבח 

לארונות המטבח תפקיד חשוב ביותר בכל הקשור לנוחות השהייה והפעילות במטבח, לצד חשיבות העיצוב, המראה האסטטי והדקורטיבי. מתוך הכרה בקושי של אנשים רבים למצוא ארונות מתאימים וכדי שתוכלו לבצע בחירה מושכלת, הכנתי מאמר המכיל 3 עצות חשובות שיסייעו לכם בשלב בחירת הארונות. לגזור ולשמור !

  1. פונקציונאליות באה קודם !

לרוב קיימת בראשנו פנטזיה כלשהי הקשורה לסגנון העיצוב, בבואנו לבחור ארונות מטבח. שלא תבינו אותנו לא נכון, אנחנו לגמרי בעד הגשמת חלומות ! ונהיה הראשונים שימליצו לכם ללכת אחריהם, אולם זכרו כי טרנדים קסומים המיובאים מחו"ל יצטרכו פעמים רבות לעבור התאמה לצרכים שלנו בפועל. מה שנראה יפה בקטלוג, לעיתים יכול להיות מאד לא נוח בשימוש יומיומי. באופן כללי, מטבחים ישראליים מאופיינים בחללים קטנים יחסית וזמן רב המוקדש לבישולים. בתי המגורים בישראל אינם האחוזות והארמונות של אירופה וארה"ב, לכן, שימו דגש על בחירת ארונות מטבח פונקציונאליים הכוללים מקומות אחסון רבים שנמצאים בגובה הנכון. אגב, מומלץ דווקא להגביה את ארונות המטבח ולא להנמיך, דבר שיקל עליכם מאד אם יש ילדים קטנים בבית וכן, גם מבחינה ארגונומית מסתבר שההגבהה מומלצת, לגב ולכתפיים. חשוב גם לא להגזים עם הוספת הארונות, שכן ארונות מרובים יכולים להקטין את החלל ולהפוך אותו  למסורבל.

  1. בחירת צבע ועיצוב המותאם אישית לחלל 

אם כבר הזכרתי את צורך התאמת ארונות מטבח לחללים קטנים, לדוגמה בדירות קבלן או בבתי דירות ישנים, חשוב מאוד לזכור להשתמש בצבעים הנכונים ובעיצוב הנכון לחלל המסוים הנמצא בביתנו. במילים אחרות: לא בכל מטבח נכון לשים ארונות בצבעים כהים או למקם אי עבודה או ישיבה, באמצע שלכאורה יכיל עוד מקומות אחסון. לפעמים, less is more.  בנוסף, חשוב לשמור על מרחקים סבירים בין אזורי הפעילות השונים במטבח. עבור מטרה זו אמליץ בחום להתייעץ עם אדריכלית המתמחה בתכנון בתים ותכנון מטבחים. נכון שחלקנו ניחנו בחוש אסתטי מפותח, אבל לא מדובר רק בכך אלא גם בצורך למצוא פתרונות יצירתיים, ובעיקר להיעזר בבעלי ניסיון וראייה כוללת ומרחבית של המטבח, ואופן השימוש בו, תוך התאמתו לאורח חיי המשפחה. תתפלאו אילו דרכים מפתיעות תוכלו למצוא עבור הגשמת חלום המטבח המושלם.

  1. לא להתפשר על איכות ויצרן 

לעיתים קרובות (ולא רק בעת בחירת ארונות מטבח) נרגיש שאנו צריכים לבחור בין הרצון במראה מעוצב והסגנון האהוב עלנו, לבין איכות חומרי הגלם. בהקשר זה, חשוב לזכור כי ארונות מטבח הם בדיוק ההזדמנות שלנו לבצע בחירה חכמה, שכן הם ישמשו אותנו לשנים רבות. כמה פרמטרים לבחינה נכונה הם: חברה שמשווקת ארונות או חומרי גלם בעלי תו תקן עדכני (וישראלי) שיבטיח את בטיחות המטבח וכן, אחריות ארוכה על המוצר שתוכיח לכם למעשה שהחברה מאמינה במוצריה. חלק מהחברות יעמידו לרשותכם אנשי מקצוע מתחום העיצוב שיסייעו בבחירת הארונות המתאימים. בכל מקרה, נסו לבחור חברה מומלצת ואמינה ככל הניתן.

כמה מילות סיכום: בסופו של דבר בחירת ארונות מטבח איננה קלה ועשויה לקחת זמן ממושך, אך ההמתנה שווה את התוצאה הרצויה, במיוחד בכדי למנוע חרטה עתידית. קחו את הזמן, שבו ביחד על כוס קפה עם בן\בת הזוג או האדריכלית ובחרו את ארונות המטבח כמו שצריך. בהצלחה.

מאמרים נוספים בנושאים שונים

תכנון מטבחים עיצוב פנים כערך מוסף
עיצוב מטבחים קטנים עיצוב פנים לבית חדש
כיצד בוחרים ברזים לשימושים השונים של הבית  עיצוב פנים לבית קיים
שיפוץ מטבח בית משפחה אבירם עיצוב פנים בעזרת חומר ומרקם

יש לכם שאלות ?
אתם מוזמנים ליצור איתי קשר בטלפון: 050-9847484
או לכתוב אלי ישירות מכאן

wwww.efratmeiri.co.il

    למידע נוסף ופרטים, מלא/י את הפרטים בטופס ואחזור אליך בהקדם

    אהבתם? שתפו!

    תגובות בפייסבוק

    תגובות בפייסבוק

    מחשבה 1 על “איך לבחור ארונות מטבח”

    1. אין ספק שכדי לקנות מטבח שיחזיק לאורך זמן, צריך להשקיע כסף כדי שהוא יהיה מחומרים איכותיים. אני קניתי לפני 15 שנה מטבח בזול והצטערתי על זה כי כבר אחרי כמה שנים התחילו לי קילופים בארונות. היום, כשיש לי מטבח איכותי אני מבינה עד כמה חומרי גלם איכותיים עושים את העבודה

      הגב

    כתיבת תגובה

    התייעצו איתי דילוג לתוכן