מבני פאר – גשר קינזואה The Kinzua Bridge

מבני פאר – גשר קינזואה The Kinzua Bridgeגשר קינזואה

אחד המקומות המדהימים בעולם – הפלא השמיני של העולם (לפחות מבחינה הנדסית).
גשר קינזואה, The Kinzua Bridge, נבנה לטובת מסילת רכבת שהשתרעה על פני ערוץ קינזואה במחוז מק’קין במדינת פנסילבניה.
הגשר נבנה במקור מברזל יצוק ב -1882 ונקרא כ”פלא השמיני של העולם “, כשהוא מחזיק את שיא העולם כגשר הרכבת הגבוה בעולם במשך שנתיים. בשנת 1900, הגשר פורק, ובו בזמן נבנה מחדש מפלדה, כדי לאפשר לו לשאת רכבות כבדות יותר. הגשר נותר בשירות מסחרי עד 1959 ונמכר לממשלת פנסילבניה, ב -1963 והפך הגשר לפארק לאומי. שיקום הגשר החל בשנת 2002, אך בטרם הסתיים, ובשנת 2003 פגע טורנדו בגשר וגרם לחלק גדול מהגשר להתמוטט.  גשר קינזואה

קצת נתונים על מידות הגשר : 92 מ’ גובה, 625 מ’ אורך
לפני קריסתו, דורג כגשר הרכבת הרביעי בגודלו בארצות הברית. לגשר קינזואה יש מקום של כבוד בהיסטוריה הלאומית והעולמית להנדסה אזרחית.

הגשר נבנה כאשר תומאס ל קין Thomas L. Kane, נשיא רכבת מערב (NYLE & W), ביקש לבנות קו מסילת רכבת בין מכרות הפחם של פנסילבניה ומפעלי היציקה בברדפורד, וזאת מבלי לפגוע בקו הנוסעים הראשי. הדרך המהירה ביותר לעשות זאת היתה לבנות גשר לחצות את עמק קינזואה.
הגשר הראשון נבנה על ידי צוות של 40 מתוך 1,552 טונות קצרים (1,408 טון) של ברזל יצוק ב -94 ימי עבודה בלבד, בין ה -10 במאי ל -29 באוגוסט 1882. הסיבה לזמן הבנייה הקצר הייתה כי הפיגומים לא היו בשימוש בבניית הגשר; במקום שימש מגדל ג ‘ין כדי לבנות את המגדל הראשון, ואז מנוף נסיעה נבנה על גבי אותו ומשמש בבניית המגדל השני. התהליך חזר על עצמו בכל 20 המגדלים. גשר קינזואה

הגשר תוכנן  ונבנה על ידי חברת הפניקס ברזל עבודות, אשר התמחה בייצור צינורות ברזל חלולים, חלולים בשם “עמודי פיניקס”. בגלל העיצוב של עמודים אלה, לעתים קרובות היה זה בטעות האמין כי הגשר היה בנוי מתוך מוטות עץ. על גבי הגבעה ששימשה להקמת הגשר, נמצאו 110 עמודי האבן של הגשר. למגדל הגבוה ביותר היה בסיס ברוחב 193 מטר. הגשר תוכנן לתמוך בעומס של 266 טון קצר (241 טון), והוערך בין 167,000 ל -275,000 $.

עם גמר עבודות הבניה, גשר קינזואה היה גשר הרכבת הגבוה והארוך ביותר בעולם ופורסם כ”פלא השמיני של העולם “. שישה מתוך 20 המגדלים של הגשר היו גבוהים מגשר ברוקלין.

גשר קינזואהבעקבות בנייתו, הפך הגשר אטרקציה, וחברת הרכבות פתחו מסלולי רכבות הטיולים, אשר נסעו במיוחד רק כדי לחצות את גשר קינזואה. הגשר החזיק בשיא הגובה עד לגשר הגאראביט, שגובהו 401 מטר (122 מ ‘), הושלם בצרפת ב -1884 . רכבות שחצו את הגשר הוגבלו במהירות של 5 קמ”ש (8.0 קמ”ש), משום שהקטר, ולפעמים הרוח, גרם לגשר לרטוט.

כיום ממשיך גשר קינזואה לשמש כפארק לאומי. כמקום לימוד סביבתי והנדסי. סטודנטים להנדסה אזרחית לומדים אודות הגרש בפקולטות השונות, ואף מגיעים לסיורים מקצועיים בפארק.

יש לכם שאלות ?
אתם מוזמנים ליצור איתי קשר בטלפון: 050-9847484
או לכתוב אלי ישירות מכאן

wwww.efratmeiri.co.il

למידע נוסף ופרטים, מלא/י את הפרטים בטופס ואחזור אליך בהקדם




אהבתם? שתפו!

תגובות בפייסבוק

תגובות בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *