יועצים שונים – מכוני העתקות

מכון העתקות והדפסה אומדן עלויות בניה

כל תהליך התכנון, הרישוי וביצוע הבנייה לא יתקיים אם החומר המופק ע"י האדריכלית – השרטוטים, לא יודפסו על גיליונות נייר.
בשל כך אנו צריכים לשכור שרות ממכון העתקות, ובו נדפיס את כל התוכניות הנדרשות.

מכון העתקות

מכון העתקות הנו עסק להדפסה על חומרי גלם שונים – לרוב על נייר. הצוות המכון מקבל ממשרד התכנון האדריכלי את החומרים השונים אותם יש להדפיס, ומפיק אותם תוך שימוש במדפסות גדולות הקרויות פלוטר.

האדריכלית שולחת קבצי הדפסה סגורים, המכילים את כל המידע הדרוש לתכנון או ביצוע. עלות ההדפסה נקבעת לפי אורך גיליון הדף המודפס, ואם ההדפסה נעשתה בקווים שחורים בלבד או שיש שימוש גם בדיו צבעוני (קווי צבע) .

במכון העתקות ניתן לקבל שרותי הדפסה, צילום, העתקה ולעיתים גם גרפיקה. כך שניתן להדפיס במעון כרטיסי ביקור, הזמנות, אלבומי תמונות, לוחות שנה, חשבוניות ועוד.

תכנון וייזום

אילו סוגי הדפסות אנו צריכים ?

במהלך עבודת התכנון והרישוי אנו נעבוד בשיתוף פעולה מול מכון העתקות, ובכל שלב משלבי העבודה, נזמין סוגים שונים של חומרים מודפסים

מפת מדידה מצבית – המודד שולח למכון העתקות שרטוט מוכן להדפסה של מדידת המגרש. עלות ההדפסה כלולה בשכר הטרחה של המודד. המפה המצבית תודפס 3 פעמים.
בקשה להיתר בניה (גרמושקה) – השרטוטים הראשונים שנדפיס הן גיליונות הבקשה להיתר בניה (גרמושקות). לרוב נזמין גיליונות צבעוניים, ונדפיס אותם פעמים מספר לפי דרישת גופי התכנון והרישוי.
בין גופי הרישוי נמצא את המועצה המקומית/ועד הישוב, הוועדה לתכנון ובנייה/מחלקת הנדסה, מנהל מקרקעי ישראל, פיקוד העורף – הג"א, חברת חשמל, בזק, HOT תקשורת ועוד. כל רשות כזו נותנת הנחייה למתכננת על כמה בקשות היא נדרשת להציג לחתימה.
תוכניות עבודה – לאחר שהאדריכלית הכינה את סט תוכניות העבודה, היא מוציאה את כל הסט בשלמותו להדפסה במספר העתקים לפי כמות הקבלנים שאליהם אנו פונים וגם למפקח הבנייה או מנהל הפרויקט. כל סט ניתן לקבלנים כחלק ממכרז הקבלנים, לצורך תמחור עלויות הפרויקט, והשוואה בין צוותי העבודה השונים. לרוב מכיל סט התוכניות בין 10-12 גיליונות עבודה שונים שגודלם קטן מגיליון הגרמושקה (לרוב עד A1 או A0) והם מודפסים פעם אחת רק בדיו שחור, ומשוכפלים במכונות השכפול.
תוכניות עיצוב פנים – גם במקרה זה נדפיס תוכניות, אך בכמות ובגדלים קטנים יותר. בין תוכניות עיצוב הפנים ישנן תוכניות נגרות למטבח, פריסת קירות חדרי רחצה, פרטי נגרות ייחודיים, פריסת מדרגות ומעקות…
אנו נדפיס לרוב כ 3-5 סטים בלבד, כדי לקבל הצעות מחיר מנותני השרות והספקים השונים.
כתב כמויות, מפרטים טכניים ורשימות פתחים – מסמכים אלו הם חלק מסט תוכניות העבודה לביצוע, אך לרוב הם מוכנים בגודל A4 המתאים למדפסת ביתית או משרדית, ולכן כמעט ולא נפנה למכון העתקות כדי להפיקם.
תוכנית שינויים / תוכנית לטופס 4 – בסיום תהליך הבניה אנו נדרש להוציא טופס 4 – אישור אכלוס למבנה שבנינו. גם במקרה זה יש להדפיס סט גיליונות הערוכים כבקשה להיתר בניה וכן מפה מצבית חדשה המציגה את המבנה על המגרש.

ייעוץ מקצועי

התקשרות עם נותן השרות

מכון העתקות הוא חלק לא מבוטל מכלל נותני השירותים שאנו עומדים מולם בקשר. אפילו הוא בין נותני השרות המלווים אותנו מראשית התהליך ועד סופו. ההתקשרות עם מכון העתקות נעשת ע"י פתיחת כרטיס לקוח. לרוב האדריכלים מעבירים את פרטי ההתקשרות של הלקוח למכון . הפרטים מכילים שם, מספר טלפון להתקשרות וכתובת מגורים למשלוח דואר.
את התשלום ניתן לבצע במזומן, העברה בנקאית, כרטיס אשראי ולעיתים אפילו מתן צ'ק.

מאמרים שונים בנושאים דומים
להכיר את אנשי המקצוע
יועצים שונים – קבלן טיח
תקציב בניה – כיצד לצמצם עלויות בניה
שיטות וחומרי בניה – שיטות שונות לבניה פרטית
יועצים שונים – קבלן איטום

אתם מוזמנים ליצור איתי קשר בטלפון: 050-9847484
או לכתוב אלי ישירות מכאן

wwww.efratmeiri.co.il

    למידע נוסף ופרטים, מלא/י את הפרטים בטופס ואחזור אליך בהקדם

    אהבתם? שתפו!

    תגובות בפייסבוק

    תגובות בפייסבוק

    2 מחשבות על “יועצים שונים – מכוני העתקות”

    כתיבת תגובה

    התייעצו איתי דילוג לתוכן