יועצים שונים – קבלן איטום

קבלן איטום איטום גגות

אנשים הבונים בית או משפצים ומרחיבים מכירים את רוב בעלי המקצוע המשתתפים בתהליך הבנייה – קבלן שלד, אינסטלטור, חשמלאי, רצף… אך בין מכלול העבודות, עבודת האיטום היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בבנייה ובשיפוצים.

תפקידו של קבלן האיטום

תפקידו של קבלן האיטום נראה על פניו דבר של מה בכך, כמעט וטריוויאלי, הרי כל בית צריך להיות אטום מפני גשם ונזילות… אך לא כך הוא הדבר.
עבודתו של קבלן האיטום מלווה את תהליך הבנייה לאורך כל שלבי השלד, ולעיתים אף עד שלבי הגמר השונים. ולא בכדי אנו יוצרים קשר עם קבלן האיטום מראשית הפרויקט, כפי שאנו עושים עם קבלן השלד, האינסטלטור והחשמלאי.

כל יעודה של האטימה הוא למשמש שכבת הגנה המכסה את המבנה באזורי החולשה שלו.

למה צריך איטום ?

האמת היא שזאת שאלת תם, הרי ברור לכולנו מדוע צריך איטום, ועוד איטום איכותי עם אחריות.
אך בכל זאת, אחריב קצת על הנושא
מניעת חדירת מים לפנים המבנה והשלד – זה תפקידו העיקרי של האיטום. כלל לא משנה מאילו חומרים המבנה בנוי, וממה מורכב שלדו, אסור בתכלית האיסור לאפשרי לנוזלים ולחות חדור למערכת המבנית ולהחליש אותה.
מניעת מעבר מים ורטיבות בין חללי הבית – כפי שאין אנו רוצים שתתבצע חדירת מים מן החוץ לפנים המבנה, כך אין אנו מעוניינים שיתקיים מעבר מים ולחות מחדר אחד למשנהו. מצבים אלו מתרחשים בין חדרי רחצה או חדרי שירות והחללים הסמוכים להם.
מניעת מעבר מים מהרצפות לשלד – ישנם חדרים בהם עלולה להיווצר היקוות של מים מתחת לריצוף. חלחול המים לשלד המבנה גורמת להתפרקות איטית של מרכיבי השלד, קורוזיה (חלודה) ובסופו שלבר לקריסתו.

לוחות פוליאסטירן מוקצף לבידוד יציקת בטקל לשיפועים

 מה הם שלבי האיטום ?

אנו מתקשרים בחוזה מסודר עם קבלן האיטום כבר בראשית הבנייה.
אל לנו להקל ראש בנושא, ולא לנסות ולחסוך בעבודת האיטום או בטיב החומרים.
לאחר שבוצעה עבודת האיטום, מאוד קשה לתקנה או להחליפה, ולכן אטימה איכותית שומרת על המבנה לאורך שנים, משפרת את עמידות המבנה ומעלה את ערכו.

את המבנה אנו אוטמים ב 4-6 שלבים (תלוי במרכיבי המבנה)
יסודות – ראשית העבודה הנה באטימת יסודות המבנה מפני מעבר מים מהקרקע המקיפה אותם לתוך הבטון והברזל. שלב זה חייב להתבצע בקפידה יתרה ושימת דגש על כל חיבור ומפגש בין הקרקע והבטון.
איטום מרתף – במידה ובביתכם תוכנן מרתף, יש לחסום כל מעבר מים מן הקרקע המקיפה אותו לפנים המרתף. יש להקפיד בעבודת האיטום על המפגש בין רצפת המרתף וקירותיו, וכן בחיבור בין תקרת המרתף והקרקע או רצפות הבית.
איטום חגורות בטון היקפיות – אחד האזורים בו ישנה חדירה סמויה של מים למבנה זה חגורות הבטון ההיקפיות של הבית. חגורות הבטון הן תשתית הרצפה של המבנה. החגורה נושאת עליה את כל משקל הבניין, ומשיקה לכל אורכה עם הקרקע. מים עשויים לזחול לקורות הבטון, ומכאן הדרך ליסודות קצרה. איטום החגורות הכרחי.
איטום גגות – גג ביתנו משמש בעונת החורף כבריכה עבור הגשמים. אלינו לוודא כי הגג כולו מכוסה ביריעות איטום, העוצרות את חלחול המים לתקרה ולקירות. בשלב זה יש להשגיח על עבודת האיטום באזור המרזבים, יציאות של צנרות שונות ומפגש עם מעקה הגג.
איטום חדרי רחצה / חדרים רטובים – יש למנוע כל מעבר אפשרי של מים מרצפת וקירות חדר הרחצה. יתרה מזו, יש להקפיד ולאטום את כל היציאות של נקודות המים השונות בעיקר באמבטיה, המקלחת ומכונת הכביסה. טפטוף סמוי של מים עלול לגרום לנזק רב.
איטום מרפסות – מרפסות מצויות בקומת הקרקע וכן בקומות העליונות כדוגמת מרפסת גג או מרפסת תלויה. כל מרפסת חייבת להיות מנוקזת ואטומה.

איטום קירות מרתף איטום קירות מרתף

    למידע נוסף ופרטים, מלא/י את הפרטים בטופס ואחזור אליך בהקדם

    חומרים ואחריות

    בארצנו ישנן חברות איטום המייצרות ומייבאות חומרי איטום. בכל חברה ישנו יועץ איטום אשר תפקידו לתת לכם הנחיות והכוונה לגבי חומרי האטימה ואופן ביצוע העבודה בפרויקט שלכם.
    כמובן ניתן גם לפנות ליועצי איטום פרטיים, העוברים איתכם על כל מכלול המבנה, ובוחנים את אותן נקודות תורפה.

    חשוב לציין כי גם בבתים משיטות בנייה שאינן בטון ובלוקים יש לבצע עבודות איטום.
    קיים מידע לגבי חומרי האטימה ושיטות האטימה השונות. בשל ריבוי שיטות הבנייה הירוקה והבנייה המתקדמת, כל העת מפתחים יועצי האיטום המורשים עוד מפרטי איטום, על מנת לתת למענה לכלל חומרי הבנייה המצויים כיום בשימוש, ולכלל הסיטואציות הדורשות איטום.

    בשלב ההתקשרות עם קבלן האיטום, כמו עם כל קבלן אחר, הקפידו על עריכת חוזה מסודר בו מפורטים שלבי עבודת האיטום אותה אתם מבקשים ליישם בביתכם, סוג חומרי האטימה (מאיזו חברה נרכשים החומרים), מפרט איטום לכל שלב ומקום וכן תעודת אחריות מקצועית התקפה למשך 10 שנים לפחות.

    רוצים לדעת יותר על יעוץ איטום ובידוד תרמי ?
    למידע נוסף היכנסו כאן
    יש לכם שאלות ? מאמרים בנושאים דומים 
    אשמח לדעת אילו עוד נושאים מעניינים אתכם, מודד מוסמך
    שתפו אותי בתגובות הקבלן וצוותי הבניה
    יציקות בטון
    שיטות בנייה מתועשת – בנייה ירוקה מתקדמת
    ניתן לדבר איתי בטלפון 050-9847484 שיטות וחומרי בניה – שיטות שונות לבניה פרטית
    ואפשר גם לכתוב לי כאן, ואני מבטיחה לענות שיטות וחומרי בניה – בניה מתקדמת 

    אתם מוזמנים ליצור איתי קשר בטלפון: 050-9847484
    או לכתוב אלי ישירות מכאן

    wwww.efratmeiri.co.il

      למידע נוסף ופרטים, מלא/י את הפרטים בטופס ואחזור אליך בהקדם

      אהבתם? שתפו!

      תגובות בפייסבוק

      תגובות בפייסבוק

      3 מחשבות על “יועצים שונים – קבלן איטום”

      1. פינגבאק: קבלן טיח

      כתיבת תגובה

      התייעצו איתי דילוג לתוכן